equations

perjantai 27. marraskuuta 2015

Neban haastattelu

Koulullamme päivystää torstaisin ruokavälitunneilla Vantaan kaupungin nuorisotyöntekijöitä. Juttelemme heidän kanssaan mielellämme, ja nyt halusimme haastatella heitä.

Kuka olet?
- Neba Manninen, Vantaan kaupungin erityisnuorisotyöntekijä.

Mitä työtehtäviisi kuuluu?
- Pidän pienryhmiä, minulla on yksilöasiakkaita, olen koululla päivystämässä torstaisin, perjantaisin ja juhlapäivien aattoina, ankkapartiossa (kadulla), olen osana nuorisotyössä raiteilla, pidän kuntosalin alkeiskursseja, on erilaisia palavereja ja työryhmiä, olen yhteistyössä erityisluokkien kanssa, osallistun leireille, vastailen pulmakulma- nettisivun kysymyksiin, teen sometyötä ja olen nuorisotiloilla.

Mihin asiaan liittyen sinulle on yksilöasiakkaita?
- Jos nuoresta on jonkunlainen huoli, niin käymme keskusteluita.

Miksi päivystät koululla?
- Olemme tavoitettavissa, jos nuoret haluavat jutella.

Miten koulu ja nuorisotyö liittyvät toisiinsa?
- Teemme paljon yhteistyötä esim. erityisluokkien kanssa, sitten olemme osana 7 –luokkien ryhmäytystä, päivystämme koulussa, pidämme vanhempainiltoja
Miksi olet juuri nuorisotyöntekijä?
- Silloin nuorena ajattelin, että olisi kiva olla nuorisotyöntekijä, kutsumusammatti.

Missä voi opiskella nuorisotyöntekijäksi?
- Esim. Kanneljärven opistossa.

Millaista työ on?
- Mukavaa ja vaihtelevaa. Jokainen päivä on erilainen.

toimittajina Jemina, Noora, Olga, Helmi, Daniela 8M

Ei kommentteja: