equations

perjantai 10. lokakuuta 2014

9.-luokkalaisten TET lähestyy

Haastattelin 9F-luokkaa heidän tulevista työharjoittelupaikoistaan ja odotuksistaan tet-jaksoa kohtaan.

Minne menet TET:iin? Miksi?
- Menen Valopeitto-nimiseen yritykseen, koska olen kiinnostunut graafikon työstä.
- Menen ensimmäiseksi viikoksi päiväkotiin ja toiseksi Ylelle, olen kiinnostunut mediasta.
- Hämevaaran päiväkotiin, koska isosiskokin oli siellä ja piti siitä, joten ajattelin, että se voisi olla hyödyllistä.
- Menen Kaivokselan päiväkotiin, koska olin kiinnostunut sinne menemisestä, se oli paras mieleeni tullut vaihtoehto.
- Menen Petikon Mustiin ja Mirriin, koska mua kiinnostaa se.
- TET-paikkani on Aleksi 13.
- Menen Microsoftille TET:iin, koska pidän AV-hommista.
- Jounen polkupyörätukkuun, koska se on lähellä.
- Maskuun.
- Menen Hämiksen K-kaupalle, haluan saada alennusta tuotteista.
- Valintataloon, se on lähellä kotiani ja se vaikutti mukavalta.
- Menen TET:iin päiväkotiin, koska en keksinyt muuta.
- En tiedä.

Mitä kautta sait paikan?
- Mun äiti mainitsi asiasta mun pikkuveljen kaverin äidille, joka töissä siellä.
- Soitin päiväkotiin, Yleen otin yhteyttä sähköpostilla.
- Menin paikan päälle kysymään pääseekö TET:iin ja kirjoitimme paperit samalla.
- Menin paikan päälle kysymään.
- Mutsin kautta.
- Kävelin kauppaan ja kysyin saako TET- paikan.
- Sähköpostilla ja menin käymään siellä
- Kävin kysymässä.

Miltä tuntuu mennä sinne?
- Jännittävältä, oon tosi innoissani.
- Odotan innolla TET- jaksoa!
- Mukavalta, koska pidän lapsista ja saan siitä kokemusta.
- Jännittää, olen jokseenkin myös innostunut, mukavaa vaihtelua koulussa istumiselle.
- Luulen, että se on mukavaa.
- Ihan mukavalta tuntuu mennä sinne.
- Iha jees!
- Höpöltä.
- Hyvältä.
- Vähän jännittää.

toimittajana Alina

katso myös http://kunkoululoppuu.fi/tet/
ja tet-paikkojen osalta http://www.pkstet.fi/

Ei kommentteja: