equations

maanantai 17. joulukuuta 2012

MIELIPITEEMME: Koulun blogi ei toimi

Mielestämme koulun blogi ja siihen liittyvät viestinnän tunnit eivät toimi. Koska suurimmaksi osaksi oppilaat eivät tee asioita, jotka liittyvät viestintään tai sen blogiin vaan pelaavat netissä, katsovat videoita tai ovat facebookissa koska asiat eivät kiinnosta heitä. Eikä melkein kukaan oppilas blogissa ikinä käy, koska siellä ei ole oppilaita kiinnostavia aiheita. 

Tässä kysyimme viestinnäntuntien oppilailta käyvätkö he koskaan blogissa:

Oppilas1 sanoi sarkastisesti: ”Joo, joka päivä.”
Oppilas2: “En”
Oppilas3: “Olen käynyt kerran koulun blogissa, enkä ole käynyt sen jälkeen.”
Oppilas4: ”En käy.”
Oppilas5: ”Harvoin”

Tässä kysyimme viestinnäntuntien oppilailta, mitä mieltä he ovat blogista ja tunneista.

Oppilas1: ”Koulun blogi on turha roskaläntti
Oppilas2: ”Ei kiinnosta”
Oppilas3: ”En ymmärrä miksi sitä tarvitaan."
Oppilas4: ”Täyttä roskaa."

Tässä kysyimme viestinnäntuntien oppilailta, miten he viettävät suurimman osan tunneista.

Oppilas1:”Olen YouTubessa”
Oppilas2: ”Olen facebookissa”
Oppilas3: ”50 - 50 olen blogissa ja netissä tekemässä omia juttujani”
Oppilas4: ”Olen YouTubessa”

Tämän vuoksi pitäisi keksiä blogiin aiheita jotka kiinnostavat blogissa käyviä ja blogin jutun tekijöitä. Muuten koulun blogi ei toimi.

Tekijät: Nikola, Arttu ja Matias