equations

maanantai 27. toukokuuta 2013

Oppilaskunnan hallitus Latviassa 6. - 8.5.2013

Tulimme aamulla koululle ja pakkasimme bussin lajitelluilla vaatteilla ja leluilla. Ajoimme satamaan ja menimme syömään aamupalaa laivaan, joka suuntasi Tallinnaan.

Lyhyen laivamatkan jälkeen sama bussi odotti meitä ulkona ja lähdimme ajamaan kohti Riikaa. Matka kesti yli neljä tuntia ja se sisälsi pysähdyksen Viron ja Latvian rajalla. Bussissa oli hyvä tunnelma ja kaikilla oli hauskaa kuunnellessa musiikkia ja katsellessa elokuvia. Ehdimme pysähtyä rannalla ja sää oli ihana, mutta vesi oli liian kylmää uimiseen.

Alkuillasta saavuimme hotelli Tiaan, jossa majoituimme huoneisiin ja ruokailimme. Tämän jälkeen meillä oli loppuilta vapaata ja pääsimme tutustumaan Riikaan.

Aamulla aikaisin aamupalan jälkeen lähdimme kohti Suomen suurlähetystöä. Viivyimme siellä hieman yli tunnin, jonka jälkeen suuntasimme kohti hyväntekeväisyyskohdettamme Aucea.

Meidät otettiin lämpimästi vastaan ja olimme kaikki innoissamme. Luovutimme vaatteet ja lelut bussista invalidiliitolle. Päivä oli todella kuuma kun pääsimme leikkimään lasten kanssa ja tutustumaan heihin. Tarjoilimme heille karkkia, myös suomalaista salmiakkia.

Päivä kului nopeasti ja pian oli hyvästien aika, otimme kuvia ja halailimme uusia tuttaviamme ennen lähtöä. Kaikilla oli hauskaa ja iloinen meno jatkui musiikin tahtiin bussissa. Illalla vapaa-aika jatkui ostoksia tehdessä ja yhdessä ollessa.

Keskiviikkoaamun bussimatka oli hiljainen sillä kaikki olivat väsyneitä ja nukkuivat. Viroon saapuessamme oli vielä hetki aikaa tuliaisten ostoon, jonka jälkeen suuntasimme kohti laivaa. Laivalla odotti buffet-lounas, joka maistui kaikille.

Saavuimme illalla Suomeen ja edessä oli matka takaisin koululle. Tunnelmat olivat haikeat kun hyvästelimme toisemme ja kaikki lähtivät koteihinsa.

Matka oli hyvin opettava ja siitä jäi monia hyviä muistoja. Hauskaa oli!